Module 1. Waar sta je nu?

Je fijn voelen in je lijf dat is waar iedereen naar verlangt. 

Maar wat dat precies inhoudt is heel persoonlijk.

 

Lekker in je vel zitten is van veel factoren afhankelijk.

Maar welke uitdagingen het leven je ook geeft, je hebt niet op allemaal invloed.

 

Waar je wel invloed op hebt is dat wat je in je mond stopt, of je dagelijks beweegt, voldoende ontspant. Of je goed voor jezelf zorgt. Of je bepaalde gewoontes en/of patronen te doorbreken hebt. Dat zijn allemaal keuzes die je zelf in de hand hebt.

 

Hierin de juiste keuzes maken, dus jezelf voeden in plaats van al die suikers tot je nemen, wel even dat rustmomentje pakken, wél gaan sporten of bewegen, iedere stap die je hierin zet zorgt ervoor dat je steeds lekkerder in je vel komt te zitten.

 

Het heeft een boomerang effect. Als je gezonder eet, heb je meer energie om te sporten, je slaapt beter en hierdoor heb je weer meer energie om wél de keuken in te duiken en nog een rondje met de hond te wandelen s' avonds.

 

Ik zat jaren geleden totaal niet lekker in m’n vel. Mijn leven bestond voornamelijk uit diepe dalen, ik had veel stress, werkte teveel, had veel geldzorgen en ik stond nauwelijks in contact met mijn eigen lichaam en behoeftes. 

 

Wat ik (onbewust) deed om dat te doorbreken is érgens beginnen. Als eerst elimineerde ik suikers zoveel mogelijk, ik voelde na een een tijdje al dat ik meer energie had, sporten volgde al snel want daar had ik ineens de energie voor, ik sliep veel beter waardoor mijn lichaam veel beter kon herstellen. Ook leerde ik mezelf steeds beter kennen.

 

Ik ben met kleine stapjes begonnen, want verandering kost ook gewoon tijd. Die kleine stapjes zorgde er iedere keer voor dat ik me nóg beter ging voelen. Vandaag de dag zit ik lekkerder in m’n vel doordat ik de volgende afspraken met mezelf heb gemaakt:


 

  • Ik start iedere dag met een gezond ontbijt, de rest volgt dan als vanzelf.

  • Ik begin de dag in alle rust en doe dingen waar ik zin in heb. Boek lezen, mediteren, schrijven, dansen, een podcast luisteren.

  • Ik eet minimaal 500 gram groente per dag en twee stukken fruit, daarnaast kies ik altijd voor volkoren producten en leg de focus op veel vezels.

  • Heb ik een keer een minder gezonde dag, dan ben ik niet teleurgesteld in mezelf. Ik weet dat ik de draad de dag erna moeiteloos weer op pak.

  • Sporten doe ik het liefst 2 tot 3 keer per week.

  • Een keer per week doe ik aan yoga.

  • Ik werk hard, maar dat betekent ook dat ik veel ontspan dus ik wandel veel en neem echt rustmomenten.

 

Om te bepalen waar je nu staat en op welke vlakken het nog beter mag wil ik je vragen om onderstaand formulier in te vullen. Dat doe je aan het eind van deze training weer.. en je zult je verbazen hoe anders je je voelt.

 

Wedden dat jij lekker in je vel zit? 

Opdracht bij deze module

Print het formulier uit en vul deze in.